piątek, 9 sierpnia 2013

Holidays part 3

Heloł ! ♥

Dziś już ostatnia część opisu wakacji ;D
Większą uwagę przywiążę do miejsca pełnego tajemnic.. Przeczytajcie sami. :)

Trzeciego dnia wybraliśmy się na zamek Książ do Wałbrzycha, jednak nie zdążyliśmy go zwiedzić, ze względu na to, że mieliśmy już zarezerwowane zwiedzanie Podziemnego miasta Osówka. Ale i tak podziwiam ten zamek. Był na prawdę ogromny. Jest to jeden z największych zamków w Polsce.

Zjedliśmy tam obiad i pojechaliśmy do Głuszycy, gdzie było podziemne miasto Osówka.

Prawdopodobnie miała być tam główna siedziba Hitlera. Klimat tam panujący był trochę przerażający. W  podziemiach temp. sięgała 7 stopni. W niektórych miejscach znajdowała się tam też woda, która miała jedynie 3 stopnie. Nie spodziewaliśmy się takich temperatur i nieodpowiednio się ubraliśmy :P Na dworze było ponad 30 stopni , więc mieliśmy krótkie spodenki, bluzki z krótkim rękawkiem, sandały. Wszyscy oprócz nas ubrali sobie jakieś polary, kurtki xD

Dokładnie nie wiadomo co znajdowało się w tym miejscu. Być może była to fabryka, być może kwatera, a być może przeprowadzano tam badania. Dokumentów nie ma, gdyż są albo utajone, albo zniszczone.. Więc prawdopodobnie nigdy się nie dowiemy co tam było. Kompleks nazywał się  "Riese" , co znaczy "Olbrzym". Historia na prawdę ciekawa. W czasach drugiej wojny światowej, kiedy to te tereny należały jeszcze do Niemiec, wioska była bardzo rozwinięta. Znajdowały się tam m.in. 3 stacje benzynowe, basen olimpijski, na którym ćwiczyli olimpijczycy oraz potężne firmy takie jak BOSH. W dniu dzisiejszym na terenie tej wioski znajduje się jedynie Biedronka :P Z racji, że wykupiliśmy sobie bilet ekstremalny, czekała na nas niespodzianka. Musieliśmy przepłynąć łódką pewien obszar. Było strasznie ciemno. Później musieliśmy pokonać taki mini tor. Wystarczyło się zachwiać i już można było wpaść do tej lodowatej wody o.0 Na szczęście przeszliśmy to :D

Kiedy wyszliśmy już zmarznięci z podziemi, poszliśmy pochodzić po tym terenie, gdzie znajdowały się jeszcze różne podziemia i bunkry.

Ostatniego dnia pojechaliśmy do Złotego Stoku, gdzie znajduje się kopalnia złota. Również mi się tam podobało. Pod ziemią znajdował się wodospad.  Przejechaliśmy się także kolejką. Później mogliśmy szukać "złota" oraz wybijać monety. Na koniec był spływ łódką w kopalni. Też było trochę zimno, ale dało się przeżyć :P