piątek, 22 marca 2013

Uczucia

Zastanawialiście się kiedyś jak wyglądałoby życie bez uczuć?
 Sądziłam, że lepiej ich nie mieć. Wiele nad tym myślałam. Z jednej strony, z pewnością lepiej być bezuczuciowym. Wyobraźcie sobie sytuację, w której chłopak z Wami zrywa, albo dowiadujecie się, że On jednak Was nie kocha. Nie rusza Cię to wcale, bo w końcu jesteś bez uczuć. Po prostu odchodzisz od tego chłopaka, możesz zostać jego przyjaciółką, ale jest Ci to obojętne. Nie rusza Cię to ani troszkę, nie obchodzi Cię czy znajdzie sobie inną, czy nie. Albo załóżmy, że jakiś chłopak zabawia się tylko Twoimi uczuciami i okazuje się, że nie chce nic więcej. Nie jesteś nawet o to wściekła, bo Ci nie zależy, pomimo tego, że przeżyłaś z Nim wspaniałe chwile.
 Jeśli bezuczuciowość miałaby jedynie takie skutki- cieszyłabym się.

 A teraz pomyślmy racjonalnie. Żeby w ogóle doszło do przykładu podanego wyżej, trzeba by z kimś być, kogoś pokochać. A skoro jesteśmy bez uczuć, jak tego dokonamy ? Wszyscy ludzie są nam obojętni. Nie darzymy nikogo uczuciem. Oczywiście przez to też nie cierpimy, ale czy nie warto się poświęcić dla miłości ? Zrozumiałam, że życie bez uczuć nie miałoby najmniejszego sensu. Uczucie jest częścią nas samych.

 Reasumując, chciałam powiedzieć, że musimy się godzić z cierpieniem, które niosą niektóre uczucia. Nie zawsze są one odwzajemnione. Ale nie znaczy to , że lepiej ich w ogóle nie mieć.



I jeszcze taka tam uśmiechnięta ja :P

38 komentarzy:

  1. bez uczuć jest łyso.. choć czasem i one dają w kość zwłaszcza jak nas ktoś zrani..

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie uczucia są potrzebne. Uczą życia.

    OdpowiedzUsuń
  3. ładnie wyglądasz jak sie uśmiechasz ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za odwiedziny! Świetna notka i piękny uśmiech ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem bardzo uczuciowa i empatyczna. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. gdybyśmy nie cierpieli to nie wiedzielibyśmy, że jesteśmy szczęśliwi ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem uczucia są w życiu potrzebne. Nie dawaj ich tylko w przypadku z miłością- to błąd ! xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zostałaś prze ze mnie otagowana.
    Więcej na http://these-our-thoughts.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. racja. A szczegolnie z tym, ze nawet z cierpieniem czy odrzuceniem trzeba sie pogodzic. Jedna dziwczyna zakochala sie w moim chlopaku i robial wszystko zeby nas rozdzielic ze az jej sie udaalo, mimo tego ze on do niej nic nie czuje i olewa ja na kazdy mozliwy spob, wiec czy nie lepiej byloby sie pogodzic z tym uczuciem? a tak to zranila wiekszosc dookola.

    OdpowiedzUsuń
  10. życie bez uczuć -moim zdaniem- jest nierealne, a przynajmniej nie do wyobrażenia.. ;c

    OdpowiedzUsuń
  11. całe szczęście, że potrafimy 'czuć', kochać, pomagać słabszym tudzież chorym,czy głodującym
    brak uczuć ( tz znieczulica ) moim zdaniem to najgorsza rzecz jaka może się przytrafić człowiekowi :/
    masz piękny uśmiech :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post :D Życie bez uczuć? Chyba sobie go takiego nie mogę wyobrazić, chociaż często mam ochotę się niczym, ani nikim nie przejmować, ale nie mogę, ponieważ mam uczucia. Tak jak napisałaś: z jedenej strony niby dobrze, że mamy uczucia, z drugiej czasami lepiej byłoby nam bez nich ;)
    Śliczne zdjęcie :3

    OdpowiedzUsuń
  13. Życie bez uczuć byłoby moim zdaniem beznadziejne. Wszystko dosłownie byłoby dla Nas obojętne a co komu po takim życiu. Czasem trzeba się zmierzyć z cierpieniem żeby po czasie móc być szczęśliwym. Kiedy cierpimy faktycznie pojawiają się myśli, że fajnie by było żyć bez uczuć ale czy takie same myśli mamy gdy jesteśmy szczęśliwi ? ; )

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz rację . Ja mam uczucia i mimo to jestem szczęśliwa . : )
    A ta sytyacja z chłopakiem to prawda .
    Obserwujemy , bo ja już . : *
    Pozdrawiam Cieplutko !

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzam się z tym. Powinniśmy potrafić zaakceptować cierpienie i potrafić reagować na wiele rzeczy obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. cudny wpis! :* Zapraszam do siebie na: www.carrotsx3.blogspot.com ! ;) zachęcam do wyrażania opinii w komentarzach i obserwowania. ;3 Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakby nie było - życie bez uczuć to nie życie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne zdjęcie, masz rację z tymi uczuciami!
    zapraszam http://stronaslonca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. qale ładnie wyszłas :)

    OdpowiedzUsuń
  20. bez uczuć życie byłoby bez sensu... zarówno pozytywnych, jak i negatywnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. cute !
    http://www.melolimparfaite.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za komentarz ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. twoje buźka jest śliczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny blog. Widać, że wiesz co chcesz na nim publikować, o czym chcesz pisać. Z pasją- czego ja nie posiadam... :-( <3
    Ja dopiero zaczynam, jeśli chciałabyś obserwować, to mi będzie miło, bo głupio pisać jeśli się nie ma obserwatorów. Ja oczywiście to odwzajemnie, bo fajnego masz tego blożka, haha. I na 100% będę jeszcze zaglądać, bo podoba mi się to w jaki sposób piszesz- jak dla mnie ciekawie.
    Ps. fajne zdjęcia! :o

    OdpowiedzUsuń
  25. ja czasami nie chcę nic czuć, po prostu wyłączyć uczucia...

    OdpowiedzUsuń
  26. Czasem też dobrze jest wypłakać się, wyżalić, pocierpieć trochę, wtedy bardziej docenia się chwile szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale co to by było za życie? Nic nie miałoby dla nas sensu, wszystko robilibyśmy mechanicznie...

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękna jesteś :)
    Zapraszam do mnie..

    OdpowiedzUsuń
  29. Przykro mi, że pomimo tylu lat w związku, Twój chłopak Cie jednak nie kochał

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Na każdy odpowiadam! :)
Nie toleruję reklamowania się na moim blogu oraz rozsyłania spamu.
Pozdrawiam!